Feiten over kinderchocolade
Je kunt niet over Kinder-chocolade praten zonder over het merk Kinder te praten. Dit is een merk dat meer dan vier decennia geleden werd opgericht door een beroemde ondernemer en banketbakker, Michele Ferrero, in Alba, Italië.
Hij was de zoon van chocolatier Pietro Ferrero Senior, die Ferrero in 1946 oprichtte en Nutella uitvond. Michele Ferrero had een kinderdroom: chocolade maken die speciaal is gemaakt voor kinderen en voor iedereen die jong van hart is, ongeacht de leeftijd. Het resultaat was een unieke creatie gebaseerd op familiewaarden en zo werd Kinderchocolade geboren.
In de loop der jaren hebben zowel kinderen als volwassenen van Kinder-producten genoten. Hoewel het een bescheiden begin had, heeft het zich naar alle delen van de wereld verspreid en staat het bekend om zijn kwaliteit, variëteit en creatieve producten. Hier zijn tien feiten over Kinder chocolade:
Terwijl de Duitsers Italië in de jaren vijftig ontdekten als vakantiebestemming, ging Michele Ferrero naar het noorden naar Duitsland om in 1956 zijn eerste chocoladefabriek buiten Italië te openen.
Kinderchocolade werd voor het eerst op de Duitse markt geïntroduceerd in 1968 en bereikte al snel de Italiaanse markt diezelfde jaar voordat het zich naar andere landen in het Middellandse-Zeegebied verspreidde. De chocolade wordt nog steeds geproduceerd in Duitsland en Italië.
Kinderchocolade combineert drie dingen die kinderen lekker vinden in één product: chocolade, spelletjes en het ontdekken van nieuwe dingen. Een van zijn producten, Kinder Surprise, biedt ze alle drie aan in de holle melkchocolade met een capsule met daarin een speeltje. Terwijl kinderen genieten van de chocolade, ontdekken ze nieuw speelgoed, een speelgoed waarmee ze kunnen bouwen, spelen en veel plezier mee kunnen hebben.
Kinder richtte zich aanvankelijk op kinderen, maar volwassenen zijn gaandeweg de producten gaan waarderen. Kinder is een Duits woord dat kinderen betekent. De oprichter van het merk Kinder richtte zich op kinderen en daarom koos hij het woord - om de doelmarkt duidelijk te omschrijven. Het is echter uitgegroeid tot een merk dat producten maakt die universeel geliefd zijn bij zowel volwassenen als kinderen.
Kinder was oorspronkelijk bedoeld voor de Duitse markt, maar heeft zich inmiddels over de hele wereld verspreid.
Kinder heeft een verscheidenheid aan producten, waaronder: Kinder Bueno, een set chocoladewafeltjes met hazelnootcrème; Kinder verrassing; Kindervreugde; Gelukkige nijlpaarden; Kinderdelicaat; Kinder Pingui; Melkbeten; land knapperig; en onder andere Kinder Maxi..